Försäljningsvillkor

Allmänt

Du måste vara myndig för att få handla. Om Du är under 18 år måste en förälder skicka sitt medgivande till oss med e-post.

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroendepå felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

För att göra det enkelt och smidigt för dig erbjuder vi flera betalsätt. Har Du sedan tidigare ett registrerat Paypal-konto eller Payson-konto väljer du lämpligen detta för extra snabb utcheckning.

Betalning med Swish – 0 kr

Du kan välja att betala med Swish till Lakritsbolaget

Kortbetalning Visa/Mastercard – 0 kr

Ordersumman debiteras ditt betalkort i samband med att beställningen levereras till dig.
Vi använder betalväxeln Payson som är PCI certfierade och använder den globala säkerhetsstandarden 3D Secure, framtagen av VISA och Mastercard.
Överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering.

Betalning via Internetbank – 0 kr

Du kan också betala direkt med överföring från din internetbank (fungerar f.n. med 8 banker i Sverige).Välj Payson i Kassan så kommer direktbetalning upp som alternativ

Faktura – 0 kr

Du kan välja att få hem varorna och betala i efterhand med faktura. Vid fakturabetalning kan leverans endast ske till folkbokförd adress. Vi samarbetar med Payson för betalning via faktura. Kreditprövning utan kopia för kännedom sker.
Handlar du för mer än 300:- kan du välja att dela upp betalningen räntefritt i 3 – 12 månader.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.

Personuppgiftslagen (GDPR)

Vi sparar dina kunduppgifter för att fullfölja din beställning. Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon annan. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att behandla din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg medan du handlar. Om din webbläsare automatiskt nekar cookies kan du titta men inte handla i butiken.

Leveranstider

Beställningar skickas med Posten och leveranstid är normalt 1-3 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så kan du kontakta oss via e-post (info@lakritsbolaget.se) eller telefon 0700 730093 (observera dock att vi inte alltid har möjlighet att svara i telefon).

Fraktkostnad

Vi tillämpar som standard enhetsfrakt på 49:- och fraktfritt för kunden vid köp över 500:-. Merparten av våra sändningar kostar betydligt mer än 49:- för oss att skicka men vi har valt denna lösning för att göra det smidigt och lättöverskådligt för kunden.

Ångerrätt

Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Produkten skall vara i säljbart skick med oöppnad, oskadad förpackning.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.
Du kan ej nyttja ångerrätten på varor vars plombering har brutits eller varor med kort datum.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas varans pris.

Bytesvillkor

Vid byte av produkt gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss.
Vid byte står vi för frakten för att skicka den nya produkten till dig.
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post info@lakritsbolaget.se innan du skickar dina varor!

Reklamation

Meddela varför du anser att varan är felaktig till e-post info@lakritsbolaget.se.
Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.
Vi en eventuell tvist kommer vi att acceptera rekommendation från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Transportskador

Om ditt paket är skadat när det hämtas ut ska skadan anmälas direkt på plats hos postens ombud. Kontakta sedan Lakritsbolaget via e-post info@lakritsbolaget.se och berätta vad som hänt.

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 300 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.

Du måste alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Force majeure

Vi anser oss befriade från att fullgöra vårt avtal vid naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna råvaruleveranser samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka vi skäligen inte kunnat förutse eller undvika.

Varukorg